onsdag 14. april 2010

Konfirmasjonskake

Marsipan-kake med fyll i valnøtter og aprikos. Bruker nora's hjemmelagde aprikos-sylte, da jeg synest den er friskere i smaken enn de andre som er på markedet.

 Jeg får ikke tid til å lage marsipankaka dagen før konfirmasjonen. Derfor må jeg innrømme at denne kaka nå er i frysren. Dette går greit ettersom det er hjemmelaget marsipan som er på kaka. Denne kan tas opp og tines, og svetter svært lite. Etter at den er tint er det ikke mulig å verken se eller smake at kaka har vært i fryseren. Men dette blir allikevel brukt bare som nødløsning, når jeg ikke har mulighet til å lage der og da.


1 kommentar:

  1. bare i ytterste nøds-tilfelle ja. Blir nok ikke fryst mange kakene heretter. Var meget nervøs mens kaka tinet....og trodde en stund jeg måtte lage ny i all hast. men det gikk bra.

    SvarSlett